Hej mitt Vinterland, nu är jag här !

Ja, väl hemma under torsdagen efter en riktig fajtingdag. Haha, jag hade med andra ord försökt att tygla med mitt bittra humör medan försening efter försening dök upp mitt under mitt resande, som då kändes som en evighet ! Men ingen skada skedd mer än en märklig känsla... Att behöva sakna. Jullov kom med anrda ord lite väl olämpligt. typiskt.

Igår, lördag, mötte jag upp Bångis i änge för lite längdåkning. Blev dock mer bus och lek med Hanna istället medan Linnea kämpade sig runt, varv efter varv.
Framåt efetrmiddagen tog vi bilen och körde i det brutala vinterväglaget heim té kluk (Känns bra att få återupprepa de orden ofta). Det blev en löparrunda i snön och senare en mysig middag med sedan pulkaåkning tillsammans med Linnea och Putte.

Idag följde jag och Bångis med Mamma och Vivvi till en julmarknad i Okke. Helt okej men väldigt kallt. Vi höll på att frysa fötterna av oss. Kom tillbaka för någon timme sedan och efter en kopp te så åkte Linnea hem till Tulleråsen igen. Kändes som om detta blev en bra inledning på jullovet, helt klart Underbart !
Och nu har jag och pappa just varit ute och fixat en gran. Jag försöker övertala mamma och pappa om att vi ska spraya den med vit glitterspray. Skulle inte det vara fint ? Jag vet inte om det bara är jag som fått en slag i huvudet eller ´vad det nu är...

Hur som helst så är det inte länge kvar till jul. Mysig känsla i mysiga Jämtland ! Gud var jag älskar det här !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0