Juldagen - vad ska man göra nu ?

Ja, nu känns Julen återigen långt borta. Julefriden är slut och medan väntan inför nyår är igång finns där med mellandagarna då hettsen på mellandagsrean är ett faktum. Suck. jag tror faktiskt inte att jag kommer orka med någon stanvistelse under julrean i år. Alla bara plöjer sig fram och sliter varorna ur händerna på en. Man blir förbannad och börjar försöka vinna tillbaka. Så håller det på. renarama slagfältet.

Men Tur att valmöjligheten finns att stanna hemma och mysa med familj och vänner fram till nyår. Låta julen rinna av och ta dagen som den kommer. träning, skidor, snön ligger ju så vackert kvar även efter jul och det är ju underbart !

Och i går blev dte julklappar i all den ära! Jag är nöjd med både mina egna och familjens julklappar. Jag fick dock ganska mycket saker i år. mer än väntat eller var det kanske bara därför att jag höll nere mina förväntingar? Iallafall så fann jag en ny dator i det största paketet. En DELL Vostro tror jag. Säger i och för sig inte mig någonting mer än att den tydligen skulle vara riktigt bra och det var den. Sedan blev det Bobby´s hårvårdserie som jag önskat mig, lite smycken, tvålar, smink, handdukar, SportBH, lite pengar och så hade pappa skrivit in mig på körskolan och där fick jag 12 körlektioner, halkbana, riskettan och allt vad det är man ska göra. Bara bra julklappar helt enkelt!
Vi var här med familjen och Hasse och Hanne var oxå med. Trevligt givetvis.

Nu har jag nyss kommit in från en mysig promenad med mamma, pappa och Brandy. "gick ner lite julmat" skulle man kunna säga. haha.

Ikväll blir det middag här för vänner och grannar. Tror min Almåsa tripp blir inställd. Och nyår... Ja, jag har fortfarande beslutångest och kommer antagligen ha det in till det sista. Måste fortfarande jobba nyårsdagen och helgen därefter. Pengar är helt klart bra att ha.

Nu ska jag göra någon nytta. hejsvejs !


Kommentarer
Postat av: henke

vad trevligt det lät :) men fira nyår med oss, håkan o erik kommer iaf inte lämna stugan, tror vi övriga inte heller kommer så långt :) ha en trevlig fortsättning på julhelgen! Kram /henke

2009-12-26 @ 02:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0