Big city love ?

Jämtland igen. Vad har hänt ? Jag åker hit så fort jag får minsta lilla möjlighet. Men saken är nog den att det är så fruktansvärt skönt att bara få komma bort några dagar. Här kan jag slappna av, komma till ro, njuta av fjäll och natur.
Men STOPP ! Där blev det visst ett vuxenpoäng till !

hur som helst och allt annat så sitter jag nu här... "facebookar", kikar runt på bloggar och "pluggar", dvs att jag läser en mening i näringslära varannan kvart.
Som det säkert framgår så har jag tagit lite långhelg. Åkte upp igår med 16-tåget och åker ner på söndag, hur ? Ja, det blir ett senare beskymmer. Något säger mig att jag varit där förr.

Idag tog jag lite sovmorgon. Den som känner mig vet att en sovmorgon inte vara längre än till klockan 9, sen är det full rulle. Drog en frulle (frukost, tyckte det lät mer passande med frulle i och med rulle ) och upptäckte att vädret var helt underbart. Snörade på mig mina nästintill nersprunga löparskor ( snabbskorna ;) och stack ut på en jogging tur. Tempraturen låg runt nollan och solen värmde alldels lagom bak i ryggen. Efter lunch tog jag och Brandy ryggan och gick ner till kluksbua och handlade massa nyttigheter så som sallad, frukt och nötter. Nu sitter jag här och känner mig nöjd med dagen. Nu återstår plugget på riktigt och säkert flera långa telefonsamtal väntas under kvällen. Just det, också umgås med a lá familjia ( mitt svensk-italienska-mysspråk uttryck ) !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0